octrooien modellen merken handelsnamen auteursrecht licenties
   onderzoek aanvragen depots registraties advies voorlichting

Nieuwsarchief

Daar zit (g)een luchtje aan?

De bekende textielsuper Zeeman lanceert een eigen parfumlijn voor een spotprijs van nog geen 5 Euro. Volgens Zeeman kan dit ondermeer door af te zien van dure commercials met bekende sterren en modellen. De verkoopprijs veroorzaakt in ieder geval veel interesse en hopelijk blijft het luchtje van deze parfum lang hangen! (AD 29/8/2020).

Ook besmet door Corona?

Het coronavirus heeft inmiddels alle uithoeken van de wereld bereikt en het woord corona is alom bekend geraakt. De Mexicaanse brouwer van het biermerk Corona is overweegt echter om deze naam te veranderen vanwege de gedachte negatieve lading, wordt vervolgd! (AD 18/5/2020).

Vanillevla pak aangepakt!

Om niet meer misleidend te zijn moet FrieslandCampina op last van de Reclame Code Commissie de verpakking, of de ingrediënten, van haar vanillevla aanpassen. Het argument dat ook in de vanillevla van concurrenten geen vanille zit deed er niet toe. Omdat vanille een nogal kostbaar ingrediënt is heeft FrieslandCampina daarop de verpakking van het vanillevla pak maar aangepast (AD 7/5/2019).

Gortdroog wijntje?

De ruzie tussen wijnkenner Ilja Gort en importeur Groupe LFE is beslecht in het voordeel van Gort. De rechter vond dat er geen verwarring(sgevaar) was tussen de ZoMerlot van Gort en het merk Sum-merlot van LFE, beide aanduidingen zijn slechts een aanduiding van een zomerse Merlot en de SumMerlot wordt nog niet verkocht (AD 15 en 31/8/17).